Algemene absintdiscussie

Pontarlier 2006

Helfrich (08/23/06 om 16:49:33):

De Absinthiades zijn van 29 september t/m 1 oktober 2006. Kunnen we dit jaar eindelijk eens een Belgische of Nederlandse afvaardiging verwachten?

 

Kroeze (08/24/06 om 01:23:53):

Helfrich schreef:

De Absinthiades zijn van 29 september t/m 1 oktober 2006. Kunnen we dit jaar eindelijk eens  Nederlandse afvaardiging verwachten?


Tja Helfrich dat ligt toch aan jou.

Hoeveel prijzen wil je nog aan je neus voorbij laten gaan.

Echte Hollandse bescheidenheid.

 

Helfrich (08/24/06 om 10:03:54):

Dat heeft weinig met bescheidenheidheid te maken, maar meer met het tegenovergestelde: tomeloze trots. Wanneer de commerciële Helfrich het niveau bereikt van mijn prototypes ligt de wijde wereld voor haar open. De absintmaffia is er in ieder geval klaar voor. Dus geen zorgen daarover; dat komt wel goed.

Daar doelde ik echter niet op. De Absinthiades zijn eigenlijk een flut-evenement en Pontarlier is een wat triestige, afgelegen provinciestad die vergane glorie ademt. Maar om bij te praten en door te zakken met de mensen uit het wereldje, rond te hangen in de distilleerderijen, in de voormalige absinthoofdstad waar het ooit allemaal gebeurde, is het altijd weer de moeite waard om te gaan.

En om op de hoogte te blijven en eventueel nieuwe plannen te smeden, want er worden meters gemaakt en de nieuwe ontwikkelingen zijn ieder jaar weer boeiender. Vandaar mijn vraag: zal deze hoek van het Europese continent wederom schitteren door afwezigheid? En, bescheiden als ik ben, dan heb ik het natuurlijk niet over mezelf.

 

Nurgle (08/30/06 om 08:31:39):

Ik zou wel willen gaan, maar kan geen verlof krijgen op een weekdag rond deze periode. Dan zou het vrijdagavond vertrekken zijn, en zondag al terugkomen. Gesteld dat Pontarlier gemakkelijk te bereiken zou zijn, ik heb er geen idee van :-/.

 

wilbert_v (09/01/06 om 11:34:48):

Ik zou zeker een keer willen gaan kijken in Pontarlier. Acht uur rijden is te doen. Helaas ben ik niet echt een Absint expert en frans spreek ik al helemaal niet, ben dus bang dat mijn bezoek niet met de Absinthiades zal zijn.

 

Nurgle (09/01/06 om 18:31:14):

Slechts 8 uur? Dat is zeker te doen, idd. Frans is voor mij geen probleem, dus dat zou op te lossen zijn  :). Maar ik vrees ervoor of ik tijd zou hebben, rond die periode kan ik geen verlof nemen helaas.

 

Helfrich (09/13/06 om 00:28:15):

Je hoeft geen Frans te spreken om de Absinthiades te bezoeken. Zelfs enkele prominenten spreken het nauwelijks tot niet. Van absint hoef je ook geen verstand te hebben. Als je in de jury zou zitten al helemaal niet.

 

anrepta (09/13/06 om 19:09:57):

Ik heb vandaag verlof aangevraagd voor vrijdag 29 september. Aangezien dat de enige dag is waarop ik verlof kan nemen vrees ik een beetje dat ik een dag heen moet rijden, dan 1 dag daar ben en vervolgens weer een dag moet terugrijden. Ik moet er namelijk voor zorgen dat ik die maandag daarop om 9u op mijn werk sta. Ook zie ik het niet zitten om alleen te gaan aangezien het inderdaad 8 uur rijden is. Ook met de trein duurt het ongeveer 8 uur vanuit Mechelen.
Ik wil zeker wel gaan, maar ik heb zelf geen auto. Dus als iemand mij een lift wil geven (ik deel uiteraard in peage en brandstof) en als die persoon mij kan verzekeren dat ik zondagnacht thuis ben dan zie ik een bezoek aan Pontarlier zeker zitten.
Ik spreek redelijk vlot frans, maar zoals Helfrich al zei vormt dat ook volgens mij niet echt een probleem.
En dan nog een praktische zaak: is het de bedoeling dat de Belgisch-Nederlandse delegatie op hotel gaat? Ik neem aan dat we dan wel tijdig moeten reserveren, aangezien dat weekend voor de horeca daar wel een topweekend zal zijn.

 

Helfrich (09/17/06 om 00:51:17):

Helaas kan ik je geen lift geven. Op de heenweg blaas ik over de Duitse Autobahn omdat ik eerst wat te regelen heb in Zwitserland, en ik ga pas maandag terug (wel over België).

De hotels raken inderdaad snel vol dit jaar. In het hotel waar ik gewoonlijk verblijf kan ik al niet meer terecht. Dus nu zit ik in La Poste, net als onder anderen mthuilli. Dat is overigens niet verkeerd.

 

Muse (09/20/06 om 22:57:02):

Jammer genoeg kan ik ook niet gaan. Mijn 'studentenbudget' laat het jammer genoeg niet toe. Het lukt me wel eens binnen een jaar of 2.
Ik hoop dat je (zij die gaan) de nodige foto's meebrengt als je terugkomt?  8)

 

Helfrich (10/02/06 om 18:22:42):

Zojuist kom ik aan in Oirsbeek, na een tamelijk gezellig maar vooral slopend rondje Nijmegen, Bazel, Pontarlier, Freiburg. Er passen toch verdomd veel flessen in zo'n mini-BMW, moet ik zeggen.

 

wilbert_v (10/02/06 om 21:37:40):

En? en? en? en? nog nieuws?

 

Helfrich (10/03/06 om 01:00:10):

Nieuws? De Edouard Pernod 1910-1915 was meer dan voortreffelijk (PV: "It doesn't suck!"). Aardig wat hout, maar niet zo overdonderend als bij de Bazinet. En ook zeker niet "ingeslapen".

Of de Jade Edouard een goede replica is? Mwah... mwah... Leeftijd speelt ook een rol, zullen we maar zeggen.

 

Helfrich (10/05/06 om 23:24:46):

http://www.feeverte.net/forum/index.php?showtopic=3586

http://www.oxygenee.com/absinthe-buy/vintage1A.html

 

wilbert_v (10/06/06 om 20:40:14):

Leuk report, toch weer jammer dat ik dat heb moeten missen. Zo te zien kunnen we weer veel nieuws verwachten.

Ik had de betalingsgegevens voor een sample Edouard al gekregen en ook de goedkeuring van het thuisfront was binnen toen mijn garage belde met heeeel slecht nieuws... Nu is het ook alweer uitverkocht. Deze had ik ook wel erg graag willen proeven, helaas.

 

Algemene absintdiscussie